Sunday, November 5, 2017

strucura procesuala a unei lectii



Structura procesuală a unei lecţii poate să includă următoarele etape metodice:
a)      captarea atenţiei sau trezirea interesului elevilor pentru studiul temei şi sensibilizarea lor pentru activitatea didactică;
b)      comunicarea obiectivelor operaţionale urmărite de cadrul didactic în lecţia respectivă, într-o manieră accesibilă elevilor şi care să contribuie la stimularea şi implicarea lor intelectuală, fizică şi afectiv-volitivă în activitate;
c)      prezentarea materialului faptic într-un mod cât mai atractiv pentru elevi şi comunicarea sarcinilor de învăţare corespunzătoare;
d)      dirijarea învăţării de către cadrul didactic, respectiv acordarea de puncte de sprijin, oferirea de sugestii, completări, comentarii etc.;
e)      generalizarea, formarea noţiunilor/operaţiilor, adică obţinerea performanţelor anticipate prin obiective (etapă care se realizează tot sub îndrumarea profesorului);
f)        fixarea şi stabilizarea performanţei (etapă care presupune purtarea de discuţii elevi-elevi şi elevi-profesor, în scopul însuşirii corecte şi clarificării noilor noţiuni şi operaţii);
g)      aplicarea în practică – prin efectuare de exerciţii şi probleme, de analize şi evaluări şi prin identificarea posibilităţilor aplicative – teoretice sau practice, ale noilor achiziţii;
h)      asigurarea feed-back-ului, respectiv utilizarea unor modalităţi de cunoaştere a efectelor acţiunii didactice, atât din perspectiva profesorului, cât şi din cea a elevilor.

No comments:

Post a Comment