Etape:1. Angajarea (Engage) în prezentarea, identificarea sarcinii date, în stabilirea relaţiei cu experienţa anterioară, organizarea materialelor, anticiparea planului de rezolvare, formularea de întrebări, efectuarea de analogii cu rezolvări similare, precizarea unor dificultăţi şi aşteptări,
2. Explorarea (Explore), găsirea independentă a folosirii oportune a materialelor, recunoaşterea şi analiza elementelor problemei, formularea de întrebări, de orientare, de ipoteze, de ordonare a acţiunilor şi ideilor,
3. Explicarea (Explain), argumentarea pentru înţelegere, compararea rezultatelor, confruntarea în grup, comunicarea interpretărilor date, articularea ipotezelor, efectuarea generalizărilor, corectarea erorilor, confruntarea cu alte argumente din noi explorări,
4. Elaborarea (Elaborate) şi prezentarea rezultatelor, ideilor, cunoştinţelor învăţate, extinderea câmpului de înţelegere, aplicarea în situaţii reale, aplicarea altei abordări,
5. Evaluarea (Evaluate) criterială a
progresului, a înţelegerii, a modului de operare, a produselor
realizate (liste de cuvinte-cheie sau atribute, scheme, întrebări,
ipoteze, proiecte, hărţi cognitive, portofolii, lucrări scrise
redactate), a nivelului metacogniţiei, a corectării greşelilor.
No comments:
Post a Comment