Thursday, February 8, 2018

Tema lunii februarie




Elevul sec XXI are nevoie de o educație inovatoare o educaţiei  care să-i ajute să controleze şi să gestioneze propria învăţare
Profesorii sec XXI au caracteristici specifice
·         Colaboratori
·         Evaluatori
·         Facilitatori
·         Specialiști în tehnologie
Competențele sec XXI trebuie experimentate, modelate sau predate explicit, exersate și evaluate în detaliu
Evaluarea în sec XXI are drept scop:
·         A înțelege cum învață elevii și a-i ajuta  să își dezvolte competențele sec XXI
·         Măsurarea nevoilor elevului
·         Încurajarea colaborării și autonomiei
·         Monitorizare progreselor
·         Verificarea înțelegerii și încurajarea metacogniției
·         Demonstararea  înțelegerii
In concluzie, se evaluează:
·         Colaborarea
·         Creativitatea
·         Rezolvarea de probleme
·         Autonomia
Metodele de evaluare
·         Activități de învățare (jurnale, discuții, produse
·         Conferințe cu elevii pentru monitorizarea progreselor și încurajarea autonomiei
·         Autoevaluare și evaluare între colegi
·         Portofolii
Instrumentele de evaluare
·         Liste de verificare (a colaborării, argumentării, creativității, procesării informațiilor, a managementului proiectului, rezolvării de probleme
·         Grile de evaluare criterială (pentru diverse produse și reprezentații-blog, prezentări multimedia,ziare,reviste podcast-turi, film wiki precum și pentru evaluarea competențelor sec XXI- comunicare, creativitate, gândire critică, luarea deciziilor , rezolvarea de probleme, raționament, investigație, autonomie, evaluarea sarcinii de grup
·         Sugestii și cerințe pentru jurnale
·         Organizatori grafici
În ajutorul profesorilor pentru evaluarea proiectelor vine aplicația ”Evaluarea proiectelor” pentru grile și liste de verificare.
Metodele de evaluare se integrează pe tot parcursul ciclului de învățare.
·         Jurnalele incurajează metacogniție și reflecția asupra învățării ( pe blog-uri sau site-uri wiki)
·         Discuțiile pt măsura nevoile elevilor, evaluează înțelegerea conceptelor și arată cum exersează elevii competențele sec XXI
·         Conferințele cu elevii sunt pentru a măsura nevoile elevilor și a verifica ce au înțeles
o   Tipuri de instrumente
§  Diagrame venn
§  SVAC( știu-vreau să știu-am învățat-cum am învățat)
·         Produsele și reprezentațiile dau posibilitatea de a arăta ce au învățat la situații reale ( prezentare multimedia, un joc, un blog)
·         Cea mai practicată metodă pentru a evalua procesul de învățare este înregistrarea comportamentelor când  lucrează la produse și reprezentații. Se folosesc liste de verificare cu descriptori de performanță clari
·         Pentru a deveni independenţi şi autonomi în învăţare trebuie să le oferim elevilor oportunităţi de a evalua gândirea proprie şi gândirea colegilor(auto-evaluarea)
Sstrategiile de management ale evaluării
·         Înregistrările profesorului
o   Biblioraft (fiecare clasă are un biblioraft, și fiecare elev are o secțiune în biblioraft pentru evaluări cheie
o   Dosare sau fisiere (fiecare elev are un dosar-dovezile lucrărilor sunt codificate pe culori pe discipline sau pe categorii de competențe)
o   Fișe pt toată clasa sau individuală (tabel –tipuri de competențe, notițe scurte care identifică realizările
o   Rezumatul progreselor
o   Portofoliul profesorului pentru disciplină
·         Înregistrările elevului
o   Planuri de proiect
o   Stabilirea de obiective-plan si progrese
o   Planificare pentru a deveni un elev reflectiv
o   Portofoliu electronic



No comments:

Post a Comment