Elevul sec XXI are nevoie de o educație inovatoare o educaţiei care să-i ajute să controleze şi să gestioneze
propria învăţare
Profesorii sec XXI au caracteristici specifice
·
Colaboratori
·
Evaluatori
·
Facilitatori
·
Specialiști
în tehnologie
Competențele sec XXI trebuie experimentate, modelate sau predate explicit,
exersate și evaluate în detaliu
Evaluarea în sec XXI are drept scop:
·
A
înțelege cum învață elevii și a-i ajuta
să își dezvolte competențele sec XXI
·
Măsurarea
nevoilor elevului
·
Încurajarea
colaborării și autonomiei
·
Monitorizare
progreselor
·
Verificarea
înțelegerii și încurajarea metacogniției
·
Demonstararea înțelegerii
In concluzie, se evaluează:
·
Colaborarea
·
Creativitatea
·
Rezolvarea
de probleme
·
Autonomia
Metodele de evaluare
·
Activități
de învățare (jurnale, discuții, produse
·
Conferințe
cu elevii pentru monitorizarea progreselor și încurajarea autonomiei
·
Autoevaluare
și evaluare între colegi
·
Portofolii
Instrumentele de evaluare
·
Liste
de verificare (a colaborării, argumentării, creativității, procesării
informațiilor, a managementului proiectului, rezolvării de probleme
·
Grile
de evaluare criterială (pentru diverse produse și reprezentații-blog,
prezentări multimedia,ziare,reviste podcast-turi, film wiki precum și pentru
evaluarea competențelor sec XXI- comunicare, creativitate, gândire critică,
luarea deciziilor , rezolvarea de probleme, raționament, investigație,
autonomie, evaluarea sarcinii de grup
·
Sugestii
și cerințe pentru jurnale
·
Organizatori
grafici
În ajutorul profesorilor pentru evaluarea proiectelor vine aplicația
”Evaluarea proiectelor” pentru grile și liste de verificare.
Metodele de evaluare se integrează pe tot parcursul ciclului de învățare.
·
Jurnalele
incurajează metacogniție și reflecția asupra învățării ( pe blog-uri sau
site-uri wiki)
·
Discuțiile
pt măsura nevoile elevilor, evaluează înțelegerea conceptelor și arată cum
exersează elevii competențele sec XXI
·
Conferințele
cu elevii sunt pentru a măsura nevoile elevilor și a verifica ce au înțeles
o
Tipuri
de instrumente
§ Diagrame venn
§ SVAC( știu-vreau să știu-am învățat-cum am
învățat)
·
Produsele
și reprezentațiile dau posibilitatea de a arăta ce au învățat la situații reale
( prezentare multimedia, un joc, un blog)
·
Cea
mai practicată metodă pentru a evalua procesul de învățare este înregistrarea
comportamentelor când lucrează la
produse și reprezentații. Se folosesc liste de verificare cu descriptori de
performanță clari
· Pentru
a deveni independenţi şi autonomi în învăţare trebuie să le oferim elevilor
oportunităţi de a evalua gândirea proprie şi gândirea colegilor(auto-evaluarea)
Sstrategiile de management ale evaluării
· Înregistrările profesorului
o Biblioraft (fiecare clasă are un biblioraft, și fiecare elev are o secțiune în biblioraft pentru evaluări cheie
o Dosare
sau fisiere (fiecare elev are un dosar-dovezile lucrărilor sunt
codificate pe culori pe discipline sau pe categorii de competențe)
o Fișe pt toată clasa sau individuală (tabel –tipuri de competențe, notițe scurte care identifică realizările
o Rezumatul progreselor
o Portofoliul profesorului pentru disciplină
· Înregistrările elevului
o Planuri de proiect
o Stabilirea de obiective-plan si progrese
o Planificare pentru a deveni un elev reflectiv
o Portofoliu electronic
No comments:
Post a Comment