Tuesday, October 24, 2017

probleme legate de motivarea elevilor spre invatatura

Marile probleme legate de motivarea elevilor spre învăţătură sunt condiţionate de variabilele:
·        plictiseală,
o   aplicaţii anoste
o   Soluții
§  a aduce informaţii interesante şi relevante
§  identificarea resurselor de pe internet
§   organizarea informaţiei
·        tensiune psihică negativă,
o   note date la întâmplare sau cu scop punitiv
o   abuzul emoţional
o   obedienţă şi disciplină impusă
o   soluții
§  stare de spirit pozitivă
§  libertate în a întreba şi a interveni cu propria experienţă
§  posibilitatea de a-şi manifesta curiozitatea.
·        monotonia informaţiei,
Cea mai monotonă situaţie de predare este  citirea informaţiei din carte sau din power point-uri
Elevii reţin;
 90 % din informaţiile pe care şi le transmit între ei,
75% din informaţia obţinută prin experiment direct,
50% din informaţia obţinută prin discuţii de grup,
30% din demonstraţii,
20% din materiale audio-vizuale,
10% din ceea ce citesc
5% din ceea ce li se citeşte de către altul.
Soluții:
o   a se cere părerea elevilor despre diversele subiecte sau probleme apărute,
o   elevii află unii de la alţii diferite informaţii şi să contribuie cu propria viziune şi experienţă
·        irelevanţa sau neaplicabilitatea informaţiei primite,
o   informaţii abuzive sunt generatoare de o scădere abruptă a stimei de sine a elevilor
o   soluții:
§  învăţarea prin descoperire (valorizarea experienţei personale permite analizarea teoretică a acesteia)
·        lipsa unui traseu de carieră identificabil,
o   tinerii văd că nu există nici o corelaţie între performanţa şcolară şi nivelul de succes de pe piaţa muncii.
Diploma de absolvire nu îi ajută pe tineri în angajare, nu concluzionează  şi faptul că acel tânăr are şi abilităţile necesare pentru viaţa socială şi pentru piaţa muncii.
o   Soluția:
§  liberalizarea totală a educaţiei,
§  concurenţa dintre şcoli ce vor oferi programe mai atractive
§  crearea unei platforme dintre şcoli şi piaţa muncii pe care să se poată negocia curricula necesară acesteia.
§  firmelor angajatoare  pot impune  standardele de angajare a unui tânăr
§  acest lucru va permite redefinirea traseelor de carieră şi remotivarea tinerilor către anumite programe şcolare
o   traseului de carieră se traduce prin evaluarea pozitivă a calităţilor şi rezultatelor deosebite ale elevilor şi orientarea lor către domenii de pasiune,
·        inexistenţa învăţării prin experiment direct şi schimb reciproc de, informaţii între elevi,
o   Statisticile mondiale făcute la capitolul dorinţei tinerilor de educaţie precizează că 80% din tinerii interogaţi doresc să înveţe prin experimentarea directă
o   Alternative: muzee tematice, contacte cu firme şi laboratoare de cercetare, evenimente educaţionale ce rup monotonia predării în clasă
·        inexistenţa dezbaterilor asupra unor probleme,
o   Sistemul de învăţare –reproducere s-a dovedit atât ineficient cât şi vicios pentru formarea personalităţii,
o   Discuţiile de grup şi dezbaterile
§  au componenta afectiv-emoţională, componenta aplicativă sau pe cea volitivă mult mai puternice
§  mobilizează
·         capacitatea de analiză a elevilor
·        curajul expunerii unui punct de vedere propriu şi motivaţia găsirii de argumente pertinente

No comments:

Post a Comment