• Dăm soluţii în loc să-l ajutăm
să găsească singur soluții: “De ce nu faci aşa…?”
·
Judecăm, evaluăm:
“Aici greşeşti cu siguranţă…!”
• Interpretăm conform
propriilor credințe, valori: “Lucrul de care ai tu nevoie este să…”
• Etichetăm: “Numai un
profesor nepregătit/ slab pregătit poate face așa…!”
• Devenim directivi: “Trebuie
să…”
• Moralizăm: ”Trebuia să
faci așa, nu…”
• Devenim justițiari, învinovățim
“De ce ai făcut …și nu…?”
• Confundăm empatia cu suportul
la modul general: “Totul va fi bine…!”
• Dăm avertismente care sună a
amenințări: “Dacă se mai întâmplă…, atunci…!”
• Adoptăm strategii de evitare:
“Hai să uităm asta…”
• Condiţionăm: “Vei fi un
profesor iubit/ apreciat/pregătit numai dacă…/ doar când
No comments:
Post a Comment