noile principii didactice
principii didactice
(Preda,V.,2001)
- Principiul psihogenetic al stimulării şi accelerării dezvoltării stadiale a inteligenţei
- orice temă să poată fi predată la orice vârstă, dacă este prezentată într-un mod adecvat;
- Principiul învăţării prin acţiune
- Principiul construcţiei componenţiale şi ierarhice a structurilor intelectuale
- Structurile intelectuale se formează într un mod generativ şi succesiv, urmând următoarele etaje (de la cele elementare, la cele mai complexe):
- - dimensiunea sa senzoriomotorie (care reprezintă punctul de plecare al oricărei învăţări);
- -invăţarea observaţională;
- -învăţarea de concepte (şi terminologia specifică corespunzătoare);
- -invăţarea unor reguli, principii;
- -invăţarea unor strategii;
- -învăţarea prin cercetare (învăţarea creativă şi procesul de descoperire)
-
- principiul stimulării şi dezvoltării motivaţiei cognitive
- trecerea de la motivaţia extrinsecă la motivaţia intrinsecă în învăţare
- principiul raportului dintre logic şi psihologic în învăţare
- în prima parte a şcolarităţii, învăţarea trebuie să fie adecvată structurilor psihologice ale elevului(învăţarea psihologică), iar în a doua parte trebuie să fie adaptată structurilor logice ale ştiinţei (învăţarea logică)
No comments:
Post a Comment