Sunday, September 10, 2017

Jurnal de învățare-PROIECT INDUCAS


Profilul unui mentor eficient
  • Experienţă și organizare; 
  •  Cunoaştere a realităţii, a aplicabilităţilor practice, a constrângerilor; 
  •  Abilităţi de a trata cu oamenii; 
  • Abilitatea de a şti când să intervină;
  •  Managementul lecţiilor; 
  • Diverse idei practice care fac o lecţie să decurgă coerent; 
  •  Modalităţi de organizare a clasei;
  •  Rutina de început a orei; 
  • Cunoştinţe de dezvoltare a unor deprinderi în clasă;
  •  Strategii testate de a manevra situaţii diverse; 
  • Abilitatea de a transforma cunoştinţele academice într-un conţinut al lecţiei accesibil elevilor; 
  • Gradarea activităţilor; 
  • Încadrarea în timp; 
  •  Diferite modalităţi de a reacţiona faţă de încercările de a deranja ora;
  •  Permanenta conştientizare a ceea ce se întâmplă şi posibilitatea de a schimba direcţia din mers;
  •  Abilitatea de a face faţă oricărei situaţii; 
  • Modalităţi de a interpreta ceea ce se întâmplă şi de a reacţiona în consecinţă; 
  • Cunoştinţe de evaluare şi notare; 
  • Tratarea diferenţiată a elevilor;
  •  Cunoştinţe despre mersul lecţiei. 
Etapele procesului de mentorat 

  1. Etapa 1: Pregătirea relaţiei de mentorat;
  2.  Etapa 2: Faza de negociere; stabilirea unor acorduri parteneriale pentru relaţia ce se va constitui; 
  3. Etapa 3: Dezvoltarea relaţiei de mentorat; activarea creşterii şi dezvoltării. Facilitarea învăţării, 
  4. Etapa 4: Încheierea relaţiei de mentorat, pregătirea separării. 
Etapa 1: Crearea unei legături de încredere, implicând: 
  • - Cunoaşterea şi crearea unei relaţii de comunicare; 
  • - Identificarea şi înţelegerea diferenţelor; 
  • - Planificarea primelor întâlniri. 
Etapa 2:Explorarea posibilităţilor, constând în: 
  • - Definirea obiectivelor acţiunii;
  •  - Alegerea activităţilor sau a temelor întâlnirilor de mentorat. 
Etapa 3:Constatarea limitelor prin: 
  • - Cunoaşterea propriilor limite; 
  • - Reactualizarea angajamentelor; 
  • - Căutarea unui sprijin extern, consultarea altor colegi. 
Etapa 4: Sfârşitul ciclului mentoral şi începutul altui ciclu, ceea ce vizează: 
  • - Valorificarea rezultatelor;
  •  - Stabilirea impactului mentoratului în viaţa profesională; 
  • - Continuarea sau încheierea relaţiei de mentorat. 

No comments:

Post a Comment